Awards and citations:


1997: Le Prix du Champagne Lanson Noble Cuvée Award for investigations into Champagne for the Millennium investment scams

2001: Le Prix Champagne Lanson Ivory Award for investdrinks.org

2011: Vindic d'Or MMXI – 'Meilleur blog anti-1855'

2011: Robert M. Parker, Jnr: ‘This blogger...’:

2012: Born Digital Wine Awards: No Pay No Jay – best investigative wine story

2012: International Wine Challenge – Personality of the Year Award




Wednesday, 9 November 2011

1855 (1855.com): now deliveries missing back to 2000

 Château Lafite-Rothschild: some 2008s yet to be delivered  

I continue to receive regular complaints from 1855 customers about their failure to deliver Bordeaux en primeurs. Here is a recent selection with the novelty that there are two customers waiting for orders from the 2000 vintage.

So much for Fabien Hyon’s claim that 1855 does buy their wines en primeur and not when they are in bottle.

Received Wednesday 2nd November 2011
BN:
‘Two years ago I ordered six bottles of Château Lafite-Rothschild 2008. Since four months I tried to contact 1855, I phoned and I sent e-mails. But no reply!

The delivery was planned for June of this year and in July they told me the wines will be delivered in September. But I haven't received nothing yet.’   
 

Received Sunday 6th November 2011:
RP:
‘I have around 3000 euro worth of wine I am trying to get back from 1855
with no luck. Year 2000, 2001, 2003 and 2006. All of them were futures.’

From Hervé Lalau’s Chroniques Vineuses site:

p.j.monrozier | 05 novembre 2011
Pour plus de 1000€ HT commandes de primeurs 2003 TVA payée en 2004, appels, lettres de relance, lettre AR avec réponse de 1855 : des excuses, de bizarres explications et des promesses en 2008 , rappels, autres lettres.
Toujours rien.

Lettre à la répression des fraudes adressée et plainte déposée.

M Écrit par : Fred | 06 novembre 2011
oi j'ai toujours des problemes pour mes 2007. J'ai recu que partiellement ma commande. j'ai appelé il y aune semaine (par miracle ils ont decroché le téléphone), j'ai compris que je pouvais toujours attendre donc remboursement possible. Je commence à avoir peu pour mes 2008 même s'ils assurent que ca sera livré pour la fin d'année. Heureusement que je me suis arrete à 2008...
Je suis preneur pour tous conseils afin de déposer plainte.

Écrit par : Sebastien | 07 novembre 2011
Apres plusieurs relances je suis egalement dans la meme situation.
Primeurs 2000, 2001, 2002, 2003 et 2006. Incroyables.

Écrit par : dumas | 08 novembre 2011
Je suis également dans la même situation, 1855 refuse (de me répondre) et de me livrer les primeurs. Quelle honte et quel mépris! J'ai donc engagé une action en JUSTICE. N'hésitez pas à vous joindre à moi, l'on, sera plus fort et cela réduira les frais d'avocat. Bon courage à tous.
matthieudumas@yahoo.fr

Emeric Sauty de Chalon and Fabien Hyon are the senior 'management' team of 1855 (1855.com, 1855.con). Thierry Maincent was an administrateur and one of the directeur général délégués until he resigned his posts for personal reasons on 30th September 2010. Businessman Jean-Pierre Meyers, who is on the boards of L'Oreal and Nestlé, is a long-term shareholder of 1855. 

I'm sure that as a long term shareholder Jean-Pierre Meyers would welcome letters from frustrated clients of 1855. As he is on the board of L'Oréal letters can be addressed to him here:   

L’Oréal   
Centre Eugène Schueller
41 rue Martre
92117 Clichy cedex - France

No comments: