Awards and citations:


1997: Le Prix du Champagne Lanson Noble Cuvée Award for investigations into Champagne for the Millennium investment scams

2001: Le Prix Champagne Lanson Ivory Award for investdrinks.org

2011: Vindic d'Or MMXI – 'Meilleur blog anti-1855'

2011: Robert M. Parker, Jnr: ‘This blogger...’:

2012: Born Digital Wine Awards: No Pay No Jay – best investigative wine story

2012: International Wine Challenge – Personality of the Year Award




Friday, 30 December 2011

Jim's Loire: 'Meilleur blog anti-1855' – a Vindic d'or MMXI!



We are delighted that Jim's Loire has won a much coveted Vindic d'or MMXI for our coverage of 1855's (1855.con) herculean and long-standing efforts to frustrate, disappoint and enrage its Bordeaux en primeur customers.     

'Les Vindic d'or MMXI
Les Born Digital Wine Awards, Wine Blog Trophy et autres Wikiosaures n’ont qu’à bien se tenir : pour la deuxième année consécutive, le team bodybuildé Vindicateur révèle son palmarès des meilleurs blogs consacrés au vin… Les Vindic d’or 2011 ! Tous les blogs ont été (é)lus à l’aveugle, derrière des lunettes noires. Au final, ce ne sont pas moins de 20 trophées inédits qui viennent récompenser le méga-meilleur des blogs éclaboussés au vin.'

'Meilleur blog anti-1855
Cette année, Jim’s Loire a largement et généreusement défoncé la gueule du pire site de vente de vin en ligne qui soit… Il faut vraiment lui en rendre grâce !'

We are confident that Fabien Hyon, CEO of the 1855 group, and Emeric Sauty de Chalon, founder and president of 1855.com, will be equally delighted with the news and trust that they will have passed on these excellent tidings to their benefactor and supporter – Jean-Pierre Meyers, who in between propping up 1855, is on the boards of L'Oréal and Nestlé and husband of Françoise Bettencourt.

I'm sure that Hyon and de Chalon were also delighted by an article yesterday in Rue89 entitled Ventes de vins primeurs en ligne :1855.com dans le rouge

Hyon admitted that 1855's record on deliveries is unacceptable: 

« Nous ne respectons pas toujours nos propres conditions générales de vente concernant les délais de livraison, et ce n'est pas acceptable », reconnaît le directeur général, Fabien Hyon. « Mais nous remboursons intégralement les clients souhaitant renoncer à leur commande. »

Hyon has made this admission on a number of occasions but unfortunately the situation doesn't improve as I continue to receive regular complaints from angry and frustrated 1855 customers.
  
1855 reveals in the Rue89 article that it would like to reduce its en primeur sales to just 15% of its turnover in 2012 compared to 60% back in 2006: 

'Depuis cinq ans, les ventes de primeurs représentent une part toujours plus faible de l'activité de 1855.com. En 2012, la société veut diminuer les ventes de vin primeurs à 15% de son chiffre d'affaires, contre 60% en 2006. En déconseillant ce site pour l'achat de primeurs, 60 millions de consommateurs lui file un coup de main…'

Although a small step in the right direction, a reduction to 15% of turnover lacks ambition given that there is unlikely to be a big demand for 2011 Bordeaux en primeur, especially in view of the economic situtation, that in 2006 they were selling the massively popular 2005s (still mythical for some 1855.con customers) and 1855's appalling reputation. I'm sure that with the assistance of 1855's many 'friends and supporters' we can reduce 1855's en primeur sales to Zero


Jim's Loire will make this our New Year's Resolution and will soon be posting some ideas designed to help to make this laudable aim achievable.  

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La Revue du Vin de France also has an article and video on the failure of 1855 to deliver

http://www.larvf.com/,1855-com-site-internet-vente-de-vin-probleme-livraison-conseils-clients-recours,10366,4024205.asp

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1855 (1855.con, 1855.com) is a probationary member of La FEVAD

 


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